אירועים

נופי יזהר- תאטרון סיפור למבוגרים

  • שישי, מאי 05, 2023 - שישי, מאי 05, 2023
  • 20:00 - 21:30

נופי יזהר

אוסף של קטעים מתוך טקטסים של ס. יזהר

קבוצת תיאטרון רות קנר שמחה להזמין למפגש מרתק עם הטקסטים המופלאים של ס. יזהר.

חוויית המפגש המכשף בין המילה הכתובה לדיבור הבימתי, עם טקסטים מתוך "מקדמות", "אצל הים", "גילוי אליהו" ו"דפי ריב".

ס. יזהר כותב על הנופים המקיפים אותנו וחושף בהם נופי נפש: אהבה ראשונה של נער ונערה, הכמיהה אל הנעלה, מאבקים ומאוויים כמוסים סביב שאלות על זהות וקיום.

כתביו של אחד מענקי הספרות העברית מקבלים חיים חדשים בפיהם של שחקני הקבוצה ובקריאה משותפת עם באי המפגש בה ננסה להתקרב יחד אל החדשנות, העושר והיופי של יצירות הספרות המופלאות הללו.

 

על קבוצת תיאטרון רות קנר

במרכז העבודה של קבוצת התיאטרון נמצא המקום בו אנו חיים: צבעיו, צליליו, סיפוריו, ובני האדם המחפשים בו את קיומם, אושרם ועתידם. הקבוצה מקיימת תהליכי עבודה ששואבים בעיקר ממקורות ספרותיים ודוקומנטריים, ליצירת עיבודים בימתיים שמנסים לתת ביטוי לטבע הנוף, לטבע האדם ולפרספקטיבות מתחלפות על העלילה המקומית. השפה התיאטרלית של הקבוצה אורגת יחדיו תנועה, דימויים חזותיים ועבודה עם פעולות דיבור. הקבוצה מקדישה את עבודתה ליצירה שחותרת לגילוי ולמתן ביטוי מטלטל למאבקי העומק של ההוויה האנושית

. קבוצת התיאטרון חוקרת מאז שנת 2001 את עולם המילים המופלא של ס. יזהר, ואת האופן בו הוא נותן ביטוי לעומקי ההוויה הישראלית. הים וההר, שמים זרועי כוכבים, בני האדם, הצמחים, הנמלים, הצלילים, גווני האובך, המלחמות – כל אלו מתגבשים למרקמים לשוניים מדויקים, חדשניים, מפתיעים. עולם הכתיבה של יזהר הוא עולם עז, מכשף בעוצמותיו, רווי יופי, ופותח פרספקטיבות חקרניות וביקורתיות על המקום בו אנו חיים.

יום חמישי 4/5/23
בשעה 20:00
בספריית בנימינה
כרטיסים בקישור: https://secure.cardcom.solutions/e/UNnQ

תפריט נגישות